Skompilowałem dziś na podstawie PKGBUILD z AUR cc65 – kompilator języka C dla procesorów rodziny MOS 6502. A wszystko to, dzięki kursowi C, który znalazłem tutaj.
Pierwsze eksperymenty już za mną. Zawsze lubiłem C. Ale jak zobaczyłem np:
#include <peekpoke.h>
a potem:
#define COLOR1 0x2C5
#define COLOR2 0x2C6
void set_colors()
{
POKE(COLOR1,0xFF); // kafelki
POKE(COLOR2,0); // tlo
}
to łezka mi się w oku zakręciła. Jakbym się cofnął o 25 lat wstecz ;). Piękne.
Tak samo tutaj:
video_ptr=(unsigned char*)(PEEKW( PEEKW(560)+4 ));
Piki i Poki w C. Rewelacja. Jak pisał autor kursów, gra His Dark Majesty, poza paroma elementami powstała w cc65, a warto zauważyć, że działa na gołym Atari z 65kb pamięci.