Jedno, no dobra – dwa słowa – niesamowity projekt. Nie byłem nigdy chętny do zabawy silnikami growymi, ale Godot jest wyjątkowy. W zasadzie wszystko mnie w nim zachwyca – począwszy od formy dystrybuowania – jeden plik wykonywalny, przez możliwości i ogólnie sposób pracy z programem. No i jeszcze możliwości. I zapomniałem dodać jeden ficzer: możliwości.
Język skryptowy GDScript, dla Pythonisty – miodzio. Oprócz tego pełna swoboda, może być C#, GDNative i C++, jest i edytor wizualny. Szok. Wersja alpha (niestety wersja stabilna działa tylko na sprzęcie z OpenGL ES 3.0, ale w 3.1 będzie tylko GL ES 2.0) ani razu mi się nie wysypała, nawet jednego komunikatu o błędzie!
Powyższy screen to tutorial „Tiles and Animated Sprites” HartBeast-a (super się go słucha).
Obsługa ruchu i animacji sprajta to 27 linijek w GDScript.
extends KinematicBody2D var motion = Vector2() const UP = Vector2(0, -1) const GRAVITY = 20 const SPEED = 200 const JUMP_HEIGHT = -550 func _physics_process(delta): motion.y += GRAVITY if Input.is_action_pressed("ui_right"): motion.x = SPEED $Sprite.flip_h = false $Sprite.play("Run") elif Input.is_action_pressed("ui_left"): $Sprite.flip_h = true $Sprite.play("Run") motion.x = -SPEED else: motion.x = 0 $Sprite.set_animation("Idle") if is_on_floor(): if Input.is_action_just_pressed("ui_up"): motion.y = JUMP_HEIGHT motion = move_and_slide(motion, UP)