Godot 3.1.

Jedno, no dobra – dwa słowa – niesamowity projekt. Nie byłem nigdy chętny do zabawy silnikami growymi, ale Godot jest wyjątkowy. W zasadzie wszystko mnie w nim zachwyca – począwszy od formy dystrybuowania – jeden plik wykonywalny, przez możliwości i ogólnie sposób pracy z programem. No i jeszcze możliwości. I zapomniałem dodać jeden ficzer: możliwości.

Język skryptowy GDScript, dla Pythonisty – miodzio. Oprócz tego pełna swoboda, może być C#, GDNative i C++, jest i edytor wizualny. Szok. Wersja alpha (niestety wersja stabilna działa tylko na sprzęcie z OpenGL ES 3.0, ale w 3.1 będzie tylko GL ES 2.0) ani razu mi się nie wysypała, nawet jednego komunikatu o błędzie!

Powyższy screen to tutorial „Tiles and Animated Sprites” HartBeast-a (super się go słucha).

Obsługa ruchu i animacji sprajta to 27 linijek w GDScript.

extends KinematicBody2D

var motion = Vector2()
const UP = Vector2(0, -1)
const GRAVITY = 20
const SPEED = 200
const JUMP_HEIGHT = -550

func _physics_process(delta):
	motion.y += GRAVITY
	if Input.is_action_pressed("ui_right"):
		motion.x = SPEED
		$Sprite.flip_h = false
		$Sprite.play("Run")
	elif Input.is_action_pressed("ui_left"):
		$Sprite.flip_h = true
		$Sprite.play("Run")
		motion.x = -SPEED
	else:
		motion.x = 0
		$Sprite.set_animation("Idle")

	if is_on_floor():
		if Input.is_action_just_pressed("ui_up"):
			motion.y = JUMP_HEIGHT

	motion = move_and_slide(motion, UP)

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s